zondag 1 april 2018

Onthulling - Het graf is leeg!

Het is vandaag Pasen.
Ik laat vandaag nog een stukje van het doek zien.

lucas 23 
Nadat hij het lichaam van het kruis had gehaald, 
wikkelde hij het in linnen doeken en legde het 
in een rotsgraf dat nog nooit was gebruikt.

Lucas 24 
Maar op de eerste dag van de week 
gingen ze bij het ochtendgloren naar het graf 
met de geurige olie die ze bereid hadden. 
Bij het graf aangekomen, zagen ze echter 
dat de steen voor het graf was weggerold, en 
toen ze naar binnen gingen, vonden ze het lichaam van de Heer Jezus niet.

Joh 20 
Maria stond nog bij het graf en huilde. 
Huilend boog ze zich naar het graf, en 
daar zag ze twee engelen in witte kleren zitten...
"Wie zoek je?" 
Maria dacht dat het de tuinman was en zei: 
"Als u hem hebt weggehaald, vertel me dan waar u Hem hebt neergelegd, 
dan kan ik Hem meenemen.
" Jezus zei tegen haar: "Maria!" 
Ze draaide zich om en zei: "Rabboeni!"

De Heer is werkelijk uit de dood opgewekt!!!

Maria riep het uit:
"Ik heb de Heer gezien!"

Ik heb de Heer gezien.
Hij leeft!

Heb jij de Heer gezien? 

1 opmerking: