zondag 25 februari 2018

Ik zie het niet meer!

Wat als ik dit niet meer kan? 

Een vraag die je niet makkelijk stelt.

Wat als deze vraag op een onverwacht moment in je leven verschijnt.
Deze vraag kwam als een bominslag in mijn leven. 

De laatse maanden tobde ik enorm met mijn ogen. 
Ik zag het al een tijdje niet scherp. 
Ik zag dubbel en  wazig. 
Mijn ogen jeukten, irriteerden, deden pijn. 
De dokter zag niets.... Niets aan de hand?
 Ik durfde niets te zeggen, want 
ik had nog niet zolang een nieuwe bril. 
Toch ben ik maar even naar de opticien gegaan. 
Een nieuwe oogmeting: "Alles is goed," maar 
ze wilde het toch nog wel even ergens over hebben...
Diezelfde week nog naar de oogarts. 

Twee ingrepen aan de ogen in een korte tijd, druppels oogzalf, leefregels... 
Een beschermbril, een extra leesbril er bij.

Het zet je wel even stil!

Hoe ga je met zoiets om? 
Eén ding staat vast, mijn hoop is op Jezus alleen. 
Zijn liefde voor mij veranderd niet. 
Zijn beloftes over mijn leven blijven staan.
Hij is er nog steeds in. 
Hij blijft Heer. 
Ik zie hem nog steeds! 
Ik prijs Hem. 
Ik ben dankbaar voor wat hij voor mij deed aan het kruis. 
Ik knel neer. 
Mijn hoop en verwachting zijn op Hem. 
Hij is mijn rots. 
De vreugde van de Heer is mijn kracht. 
Hij blijft mijn kracht.
Je ziet het terug in de tekening,
opdracht tijdens "Your 30-Day Art Challenge."
het eindresultaat zie je in de bovenste tekening.


Ik ben een overwinnaar 

Ik ben een overwinnaar in Christus 
Ik ben in Hem meer dan overwinnaar 
Niets kan mij scheiden van de liefde van Christus.

Gelukkig is de situatie onder controle,
en gaat het wat beter.
Veilig ben ik bij Jezus.

Wat als ik dit niet meer kan? 
Wat is er belangrijk in het leven?

Ik weet niet wat voor jou belangrijk is in het leven. 

8 opmerkingen:

  1. Mooi getuigenis Yvonne! Sterkte verder, gelukkig is het onder controle, maar wat een schrik zeg! Reactie van Hannie D op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schrik Pff, en wat fijn dat je met je moeiten bij Hem kon schuilen en troost, moed vatten. Reactie van Cora G op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pff heftig zeg. Hij is erbij. Niets kan jou scheiden van Hem. Reactie van Klarina G op FB.

    BeantwoordenVerwijderen