maandag 11 juli 2016

Gebed om vernieuwing

 Een gedicht van Coby Poelman-Duisterwinkel 
met mijn kunstwerk van de adelaar.
Even wat uitvergroten, dan is het beter te lezen.

Het was 2013 dat ik deze adelaar 
op het podium in Ijselstein heb geschilderd.

Ik stond daar.....in het vizier vooraan, en ik zei:  
"Heer, ga Uw gang." 
 Is het eng? Ja, maar...  
Hij zegt dat Hij het gaat doen. 
Terwijl ik opsta om dat te schilderen wat God heeft gegeven en heeft bevestigd, laat Hij mij weten welke kleuren ik mag gebruiken. 
Ik begin met gelige kleuren, en ga verder in wat Hij laat zien.   
Halverwege het doek spreekt Hij dat ik verder mag in 
blauwe teinten in de ondergrond.  
Ik schilder verder en doe gewoon; 
schilder er op los.  
Normaal schilder ik niet zo met een vrije hand, 
maar wat ik voor ogen had, komt er uit. 
 Ik sta zelf helemaal verbaasd te kijken. 
Heb ik dat geschilderd? .....
Pas veel later, aan het eind zie ik wat Hij voor ogen had:  
Een prachtige brede rivier in een bergachtig landschap. 
De adelaar vliegt over de bergen. 
Daardoor is zijn uitzicht breed, en kijkt hij anders naar situaties.  
God tilt ons hoog boven alles uit, 
wil dat we in andere hoogtes komen, 
vliegen, en zweven op de wind van de Heilige Geest. 
Wat een ervaring!

8 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder om jouw beleving bij het schilderen erbij te lezen. Vol overgave....heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!! Reactie van Hannie D op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtig! Ik heb ooit een beeldend fantasiestukje geschreven wat hier erg op lijkt,(huiswerk voor bijbelse expressie)ik wist niet dat dit in het echt zo ging.Ik heb je nog een mailtje gestuurd! .... Reactie vna Lyda H op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De adelaar leert ons zoveel. Ik heb er eens een workshop over gemaakt. Heel mooi Yvonne. Byzondere vogel.Reactie van Annie D op FB

    BeantwoordenVerwijderen