vrijdag 10 juni 2016

Beste vriend

Klik hier om op de aangegeven pagina te komen van Creative worship.
Tussen het maanlicht
en de rozengeur
glanzen de sporen
van verdriet,
wie kent het niet,
gelukkig zijn zij
die de tegenslag
van alle dag
weten te incasseren
en leren
dat echt geluk
niet over rozen gaat,
dat maneschijn verdwijnt
wanneer de zon verschijnt.

Tussen het zonlicht
en het avondrood
glanzen de sporen
van het levenslicht
in een bericht
van Hem die leven geeft
en van je tegenslagen weet
omdat Hij je omgeeft
en alles mee beleeft.

Gelukkig is de mens
die Zijn berichten leest.
De gebrokenheid van het kruis

9 opmerkingen:

  1. Fijn dat ik het mocht gebruiken Yvonne, ik heb het ook op mijn FB pagina geplaatst. https://www.facebook.com/Coby-Poelman-Duisterwinkel-939706879453943/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw kleuren en Coby's woorden passen mooi bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!Reactie van Mirjam vdS op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yvonne, mag ik je kunstwerk "beweging" gebruiken bij dit gedicht?

    Kerend tij

    Ben ik een golf
    die ruist en buigt,
    om losse korrels rolt,
    voelend de zuiging,
    door stormen
    voortbewogen,
    zonder vaste grond,

    Heer, vorm mij
    tot een rots
    die vaststaat
    in de branding
    en weerstand biedt
    aan water, schrale wind,
    vertrouwend op
    de Maker
    van hemel, zee
    en aarde,

    dan overstem ik golven,
    dan zingt het uit mijn mond;
    als God ons niet geschapen had
    was er toch niemand
    die bestond.

    Coby Poelman - Duisterwinkel


    Geïnspireerd door Jakobus 1 : 6

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het prima, maar welke bedoel je dan? Ik zal het wel van je zien. Mooi gedicht. heel bijzonder. Ik heb deze week iets van uit dit gedicht geschilderd. 't Is bijna af. je zult het wel zien verschijnen op de blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn Yvonne, dan zet ik hem op mijn blog http://kunstpoezie.blogspot.nl/ en binnenkort op mijn FB pagina.
      Mocht je nieuwe kunstwerk er beter bij passen dan kan ik het veranderen. Ik vind je kunstwerken prachtig!

      Verwijderen
    2. Dank je, Coby. Leuk hoor, deze "samenwerking."

      Verwijderen