woensdag 23 maart 2016

Impressie van expressie schilderen (1)

Een impressie van expressie avond profetisch schilderen te Zwijndrecht. Na een korte uitleg kon een ieder aan de slag. In de rust komen...en God zoeken.
De betekenis van schilderij 2.

In het midden een doornenkroon. 
Dit i.v.m. de lijdenstijd. 
Tijdens het schilderen dacht ze aan haar eigen naam. 
Er kwam van alles naar boven, vooral GENADE. 
Zijn doornenkroon voor mij. 
Een witte kroon met gouden rand. 
Witgewassen door Zijn bloed. 
Vanuit de doornenkroon tranen van bloed die 
uitkomen in een rivier, stromend van genade. 
Vuur en licht zijn aanwezig.
Schilderij 3
Verlaat je maar op Mij.
Met Christus samen...

^^^^^^^^^^^^^^^^

Schilderij 4
 De tak staat voor de lente en voor bloei. 
Na een moeilijke periode mag ze weer gaan bloeien. 
De hand is de hand van God. 
Het hartje erin is de liefde die Hij aan haar wil laten zien. 
"Hij heeft mij lief." 
Het hartje is ook een cadeautje, 
waarmee God zeggen wil: 
"Ik vind je lief." 
Het cadeautje geeft Hij haar en Hij zegt:"liefs Mij". 
Alleen een geliefde zegt zoiets en daarmee 
drukt God zijn liefde en intimiteit naar mij uit. 
Genadevol is God.

***********************************

Schilderij 8: 

Uw woord is een lamp voor mijn voet. 
Vanuit het licht, naar het licht. 
Daar waar het donker was, was Hij dichtbij. 
Leven! 
Volg Mij! De chai, het leven! 
Wees niet bang!

1 opmerking: