zaterdag 24 oktober 2015

In His presence

Geschilderd op het podium met In Your presence.

Ik werd opnieuw bepaald uit een gedeelte van Marc.4-6. 
De storm op het meer en 
de genezing van de man met een legioen demonen, 
die eindigden in een kudde zwijnen...


Dit werkstuk hoort eigenlijk bij die andere. 
Ik had dit keer een "plaatje" van een landschap, een dorre streek. 
Van de rots zag ik de zwijnen verdwijnen. 

Tijdens het schilderen gebeurt er iets en 
ervaar ik dat de Heilige Geest het vervolg laat zien. 
Een veranderd gebied, waar leven is. 
Een prachtig landschap van vrede en rust. 
Zo is het ook geworden...en ik ben verbaasd!!!

Het werk is nog niet helemaal klaar...

Jezus zei tegen de discipelen:         
Ga naar de overkant 
Ik zie jullie aan de overkant
Ze gingen naar de overkant 
(=komen in beweging) 
Ze kwamen aan bij de overkant

Hij ging voor die ene
In die ene zag Jezus een schare...
Een stad die bereikt wordt door die ene

Jezus en de naaste
Ik en de naaste
Ik zit naast die ene

Jezus zag de schare en werd met ontferming bewogen...


We gaan naar de overkant en alles gaat mee....

Wordt vervolgd...

5 opmerkingen:

  1. Prachtig.....de beste plek die er is! Reactie van Sary H op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi!!Reactie van Hannie D op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig zeg. Reactie van Corriejanne M op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. schitterend! Reactie van Annie D op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We zien uit samen met jou, God te eren in de Euregiochristengemeente Aalten! Reactie van Claire K op FB

    BeantwoordenVerwijderen