maandag 1 september 2014

Roos van Saron


Dit werkstuk ben ik een paar jaar terug begonnen 
tijdens een les bij Jackie Howard
Bij haar heb ik geleerd om met organza te werken. 
Ik noem het schilderen met stoffen.
De roos van Saron wilde ik maken. 
Een werk direct uit het hart. 
Met dit werkstuk wilde ik de roos, 
die ik mag zijn, uitbeelden. 
Het heeft echter even tijd nodig gehad om 
tot het diepe besef te komen, wie ik werkelijk mag zijn.
Ik heb in de roos mijn favoriete kleuren gebruikt. 
 

Hooglied 2:1:
" Ik ben een roos van Saron, een lelie uit de dalen."


Het eerste wat ik ontdekte was, 
dat de duisternis van het verleden 
nog altijd invloed op mij had. 
Ik was bang, en dacht vaak 
dat ik het niet goed deed, enz....
Ik was mij niet bewust dat Hij zoveel om mij gaf. 
Ik was mij niet bewust dat ik, ikzelf, 
een diepe relatie met Hem kon hebben. 
Daarna zag ik ten diepste wat Jezus voor mij heeft gedaan, 
en dat ik vanuit Zijn opstandingskracht mag leven. 
Het oude is voor bij en het nieuwe is gekomen...... 
Ik ging ontdekken dat het alleen maar om liefde ging. 
Hij spreekt over mij vol liefde.


Zef.3:17:
" Hij zal Zich over u met vreugde verblijden; 
Hij zal zwijgen in zijn liefde; 
Hij zal over u juichen met gejubel.


Ik mag bloeien als een roos, geuren en kleuren... 
Ik mag Zijn schoonheid laten zien, en 
stralen voor de mensen in mijn omgeving.  
Zij zullen de luister van de Heer zien door mijn leven, want 
Hij heeft mij bekleed  met de klederen des heil, 
met Zijn schoonheid. 
Ik mag laten zien van wat Hij in mijn leven heeft gedaan: 
wie ik ben in Christus; 
Een verloste. 


Ik mag weten wie ik ben in Christus!   
Hooglied leert over de Bruid... 
Bert de haan heeft daar een prachtig boek over geschreven: 
"Als de bruid ontwaakt."

 
Jes.35:1-2 
"De woestijn zal zich verheugen, 
de dorre vlakte vrolijk zijn, de wildernis zal jubelen en bloeien, 
als een lelie welig bloeien, jubelen en juichen van vreugde. 
De woestijn tooit zich met de luister van de Libanon, 
met de schoonheid van de Karmel en Saron
Men aanschouwt de luister van de Heer, 
de schoonheid van onze God."

 

8 opmerkingen:

  1. Super, sehr schön....reactie van Bea A via FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi getuigenis Yvonne. Reactie van Ria A op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Yvonne! Reactie van Janita H op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kunt het zo mooi uitleggen.Reactie van Annie D op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, zo heb ik het mogen ontvangen van Hem, De Creator!

      Verwijderen
  5. Wat leuk van je te horen, en wat meer is…..te zien! Prachtig resultaat, rijk en vol kleur en structuur. Daar raak je niet snel op uitgekeken!
    Mooi ook hoe je je persoonlijk getuigenis deelt met anderen. Wat is Hij goed, we kunnen geen dag zonder Hem.
    Ik wens je heel veel zegen op je verdere weg, zowel geestelijk als creatief!

    Sjalom,
    Jackie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi zeg! Reactie van Ineke P via FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een heel bijzonder roos. Gerard via FB.

    BeantwoordenVerwijderen