woensdag 13 november 2013

Zuiver hart

Welke woorden staan er op je hart geschreven? 
Welke woorden in je hart?

Welke woorden laat ik toe (niet) in mijn hart? 
Soms kunnen ze zo doorsudderen, en je zo bezig houden..... 
Zoals leugens, diepe pijn en verdriet....Alles lijkt een chaos....


Gods woorden op je hart maken het verschil! 
GENOEG!!!! 
Alles wat er gezegd wordt, wat er gezegd is, 
laat het niet in je hart komen en je raken.

Zeg; "Het is genoeg, en laat Gods woorden binnenkomen. 
Zijn waarheid in het binnenste van je binnenste.


Laat je spiegelen, durf in die spiegel te kijken.   
Leer  & leef! 
 Leef vanuit genade. 
Leef door het kruis!   
GENOEG-GENADE-GROEI!!! 

 Hij brengt kleur in je hart en in je leven. 
Zijn veelkleurige waarheid & wijsheid.
Dit zijn Zijn woorden...



Spr.3:3,5  
Mogen liefde en trouw je nooit verlaten, wind ze om je hals, 
schrijf ze in je hart
Vertrouw op de HEER met heel je hart, 
steun niet op eigen inzicht.


Spr.4: 
 Van alles waarover je waakt, 
waak vooral over je hart, 
het is de bron van je leven.


Ps 51:12  
Schep mij een rein hart, o God, en 
vernieuw in mijn binnenste een standvastige geest.



Math 5:8 
Gelukkig wie zuiver van hart zijn, want zij zullen God zien.


Math.6:20
Waar je schat is, daar zal ook je  hart zijn.

 

 
 





3 opmerkingen:

  1. Mooi, qua compositie al , het lijkt wel patchwork...en dan de boodschap! Reactie van Cora G op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi onderwerp, ons hart. Ik vind het een goed en bemoedigend stukje zo met de bijbelteksten, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen