zaterdag 8 september 2012

School van de Heilige Geest (1)


Vandaag in de dienst geschilderd tijdens de lessen. 

De uitleg van deze schildering: De Geest zweefde over de wateren.(Gen.1:1) Deze tekst speelde de vorige dag al in mijn gedachten.  Deze openeingszin van de studie was de bevestiging dat ik dit zou gaan schilderen want dit beeld had ik al voor ogen gekregen.  Er was nog niets door God geschapen. De aarde was woest en ledig. Zo kan er woest en ledigheid in ons hart en in ons leven zijn. Ik werd bepaald om de kleuren bruin en blauw te gebruiken. Een combinatie zoals ik nu heb geschilderd heb ik nog niet eerder gedaan.

Hij wil de ruimte in ons hart om dat te doen wat Hij van tevoren al in ons heeft gelegd. Als we de Heilige Geest in ons hart toe laten komt er verandering. Er komt kleur, er komt beweging. De vele kleuren staan voor alles wat God wil geven en aan on heeft gegeven om kleur te maken. Ieder heeft iets. De Heilige Geest  en ons hart gaan samen, als een samenwerking.

Toen ik voor het vervolg van mijn schildering de donkere zaal inliep, was de witte duif zichtbaar in het duister. Precies zoals het is: Hij is het licht!

6 opmerkingen:

  1. Prachtige schildering! En een mooie uitleg erbij. Dat krijgt zon schilderij echt betekenis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog een reactie van FB: Goed bezig en een mooie manier van profetisch aanbidden en uiten..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog meer reacties op FB:
    Wat een prachtige site! MB
    Bijzonder mooi Yvonne. BO
    Wat mooi Yvonne. echt een prachtige gave die je hebt gekregen. Ja God legt in ons hart wat Hij in Zijn hart heeft zodat wij het kunnen uitwerken tot eer van Hem en bemoediging en zegen voor mensen en jij bent een zegen. AD

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig. Natuurlijk de betekenis. Maar als zou ik dat weglaten dan zou ik het nog heel mooi vinden want ik hou van kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen