donderdag 17 november 2011

Joseph's coat













































De vader gaf Jozef een mantel. Jozef is zijn"lieveling." Ik denk dat hij de vaderliefde, de Vader kent. Ik denk dat hij begrijpt waar het om gaat en hierin wil wandelen. Zijn broers begrijpen dit niet. Alleen moet Jozef nog veranderen. Als hij onderkoning wordt en een weg van verandering is gegaan, zie ik dat hij anders met zijn broers omgaat. Er is liefde, bewogenheid en zorg. Het verhaal van Jozef heeft mij altijd al enorm aangesproken. Nu nog meer, ik zie telkens een diepere dimensie in deze geschiedenis.

Deze quilt heb ik in 2005 gemaaakt, met veel kleuren, vandaar de naam.

Th e father gave Josef a coat. Jozef is his " darling." I think he knows what the father love is, that he kwows the Father. I think that he understands father love and wants to walk in this love. His brothers do not understand about this deeply love. But Josef isn't changed yet. When he becomes to work under the king Josegf is transformed. and changed. His relation changed with his brothers. There is love, emotion and care.
The story of Jozef has always been very special to me, but now even more. It has a deeper dimension
I made this quilt in 2005 with lots of colors.

3 opmerkingen:

  1. Een kleurrijke mantel ja. Prachtige quilt, combinatie van traditionele en moderne patronen. Oud en nieuw samen, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Yvonne,

    Mooi hoor! Ik moest gelijk aan een glas-in-lood kerkraam denken.

    Groet,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De mantel van Jozef is heel mooi.
    Jozef spreekt mij ook erg aan.
    Een voorafschaduwing van de Here Jezus.

    Een reactie van HD naar YN

    BeantwoordenVerwijderen